Hur jag sköter mitt hår

Titt som tätt trillar det in kommentarer om hur jag kan ha så fint hår, hur jag sköter det och vad jag använder för produkter. Så jag tänkte tipsa er lite om saker jag gör som håller mitt hår friskt. Egentligen gör jag inget speciellt och ni vet säkert redan det här men då får ni iallafall svar på era frågor!
 
Värmeskydd/olja - jag använder alltid värmeskydd innan jag använder locktång, plattång eller hårfön. Jag brukar växla mellan värmeskydd från TRESemmé och min olja från Schwarzkopf. Oljan brukar jag använda innan styling om mitt hår inte är nytvättat eftersom det ger håret mer glans, men har jag nytvättat hår som jag ska styla så använder jag alltid värmeskyddet från TRESemmé!
 
Självtorka - om jag har bråttom till någonstans fönar jag håret eftersom att mitt hår tar ett tag och självtorka. Men annars låter jag alltid mitt hår självtorka, dels för jag tycker håret "ligger" bättre av det och sen också för att det sliter mindre på håret!
 
Massera hårbotten - det är något jag gör väldigt ofta utan att jag ens tänker på det! Jag brukar dock massera hårbotten för att få mer volym i håret. Eftersom mitt hår är hyffsat tjockt och långt så tynger det ner och jag har knappt någon volym i mitt hår, vilket jag hatar! Att håret ligger helt platt på huvudet passar inte till mitt ansikte haha. Men jag har läst att om man masserar hårbotten ska de få håret att växa snabbare, så det kanske stämmer? För mitt hår växer nämligen som ogräs! Eller så har jag bara haft turen att få ett hårsvall som inte blir lätt slitet och som växer fort. 
 

Gammal bild på mitt hår för ett år sedan!
${CommentAuthorLinkIf}

2013-08-13 kl.16:26:57

Gud så fint hår du har!
${CommentAuthorLinkIf}

2013-08-13 kl.19:05:10

Antar att du tappat en hel del nu eftersom du har anorexia?
${CommentAuthorLinkIf}

2013-08-14 kl.00:23:54

Vad har du o din vän för färg på klänningarna från Manhattan?
Skriv en ny kommentar