Q/A - VS

Hmm... tänkte fråga en sak, hoppas du inte tar illa upp för är bara nyfiken och vill säga hur JAG alltid sett på dig haha.... Jo asså vet att du gillar VS väldigt mycket, speciellt Candice dårå.. Och vet att du skrev förut att själva tanken i början innan du fick anorexin var att du ville typ lägga om kost/börja träna för att efterlikna Candice eller har jag fel? För att få en VS kropp iallafall! ... Jo och jag tänkte på det, asså du har ju alltid varit jäättesmal, i mina ögon inte ett enda kg större än Candice. Så blir lite förvirrad hehe. Tror snarare Candice vägt (nu snackar jag om när du va "normal") nåt kg mer än dig.. Lite intresserad över att höra hur du tänker/ser på saken :) 
<3 Lovelovelove + styrkekramar <3
 
Svar: Nej du har inte fel i det du säger, det var ju mycket för Victoria's Secret änglarna som jag började se om min kost och började lägga ner mer tid på träning, så som gym och konditionsträning. Och som du säger, så var Candice min största inspiration och hennes kropp var mitt ultimata mål. Jag var dock väldigt blind och tänkte inte riktigt efter helt och hållet, då vi alla har olika förutsättningar. Jag och Candice har inte samma kroppsform och är inte byggda på samma vis, så jag skulle aldrig kunnat efterlikna Candice kropp, för hon har sin kropp och är byggd på sitt sätt och jag hade min kropp och var byggd på ett helt annat sätt. Men jag var så inställd på att det var hennes kropp skulle jag ha och jag var inte villig att ge upp den drömmen att jag inte tänkte efter som sagt. Jag studerade väldigt mycket om kost via internet och vad som man skulle äta och inte äta för att uppnå vissa resultat och det hela började som en oskyldig bantning och lagom träning till att sluta med anorexi och överdriven träning. Som jag sa, oskyldig bantning, ja till en början var inte tanken att rasa ner massa i vikt utan att börja äta nyttigare och utesluta sådant som inte tillförde något till min träning, jag började med att utesluta kolhydraterna och åt istället mer protein. Men som många troligen förstår så fungerar inte hjärnan utan kolhydrater och jag tänkte inte riktigt klart och allt gick utför, jag började se saker och ting helt fel och trots att siffrorna på vågen blev mindre och mindre så visade spegelbilden det motsatta och jag började övertyga mig själv om att det var fel på vågen, att det hade hänt något med den... Och vad gäller träningen så gick den från hälsosam till överdriven i och med att jag inte tänkte klart. Jag kapade ner på matintaget och ökade träningen. Se och häpna, jag gjorde minst 3000 situps varje dag, alltså ser ni vad jag skriver?! 3000! Jag skämtar inte, jag fattar inte hur jag hade energin till det, jag åt ju knappt? Och när jag till slut slutade äta helt fortsatte jag ändå med överdriven konditionsträning och mina 3000 situps per dag, men anorexian ger en någon sorts kick precis som vi ibland får adrenalinkickar, så "tack vare" anorexian klarade jag av att leva på några gurkskivor per dag men ändå göra mina 3000 situps och gå flera mil powerwalks. Självklart gjorde jag inte 3000 situps på en och samma gång, jag fördelade det utöver hela dagen. Men vad jag vill få ut med detta är att ja, jag blev väldigt påverkad av media och VS änglarna men jag tror jag blev så pass påverkad utav dom för mitt självförtroende inte var på topp, jag hade inte riktigt byggt upp ett självförtroende och var väldigt sårbar. För modeller och media kommer alltid finnas och kommer alltid kunna påverka en på ett negativt sätt, det gäller dock att vara stark nog att kunna stå emot, det gäller att ha en stark självkänsla. Det är något jag hoppas på att kunna bygga upp så att när jag är frisk inte kommer kunna påverkas på ett sätt som gör att jag i framtiden hamnar här igen. 
 
${CommentAuthorLinkIf}

2013-10-21 kl.17:29:54

Kan du lägga upp bilder från när du hade en "normal vikt" ? Inte bara en utan fler bilder haha! Kram. Älskar din blogg!! Stay strong
${CommentAuthorLinkIf}

2013-10-22 kl.19:03:52

Skulle också tycka det var jätteintressant att se typ en före anorexian-bild och en när du var som smalast typ? På kroppen då
${CommentAuthorLinkIf}

2013-10-25 kl.20:16:42

jag har en fråga, du skrev i texten att du tyckte att det var helt sjukt att du gjorde 3000 situps varje dag. Alltså du har insett att det är sjukt.
Men då är min fråga, du inser ju vad som är fel, men vad är det som gör att du inte börjar äta normalt, varför är det så jobbigt?

din blogg är jätte bra btw, kram :)
Svar: Jag äter normalt? äter lika mycket som en vanlig kvinna bör äta? så vadå att jag inte äter normalt? Har sagt det här flera gånger i bloggen hur jag äter, men jag vill inte blogga bilder på maten/om maten eller om anorexian.
Natalie Sandqwist
Skriv en ny kommentar