Två svar i ett

Har fått frågor angående Macbooken och mitt Marc Jacobs fodral jag köpte förra veckan så tänkte att jag kunde köra lite svar på tal i samma inlägg! Kan även passa på att säga att vissa kommentarer svarar jag på redan i kommentarsfältet så om ni inte fått svar på era frågor i ett inlägg så kolla då i inlägget där ni ställde frågan så bör ni se svar bland kommentarerna! 
 


Om det är värt att satsa på en Macbook pro fick jag en fråga om, och det tycker jag absolut! Som jag nämnde i tidigare inlägg så har jag haft en iMac innan (det var dock ett par år sedan) men eftersom det var en stationär dator så sålde vi vidare den och i slutändan så hamnade jag med en PC i handen. Men jag tycker verkligen att mac är bättre på alla sätt och vis! Den överhettar inte, låter inte (alla min laptops från HP har haft en tendens att låta som jag vet inte vad), sen har ju mac redan ett inbyggt virussystem, massa bra program och så är dom ju snygga också! Är inte sådär super duktig rent tekniskt på Macbok så kan väl inte direkt säga sådär jätte mycket om datorn förutom att den är grymt snabb, snygg, lätt att använda och enkel att förstå. Kan väl säga såhär: Once you go mac, you never go back! Haha! Till en början velade jag mellan en Macbook Air och en Macbook Pro men valde till slut en pro då en air har jätte dålig hårddisk (otroligt litet minne såvida man inte har lust att betala flera tusen extra för att få samma hårddisk som på en pro) och på en air kan du inte spela upp cd/dvd skivor eftersom det inte finns någon cd/dvd läsare då den är för tunn. Så en pro tycker jag är ett mer självklart val även om en air är mycket tunnare och lättare. En pro väger inte ens mycket heller och är inte stor heller för den delen, men innehållet är absolut bättre på en pro jämfört med en air. Datorn kostade totalt 10 929:- (inkl. försäkring)
Och angående mitt dator fodral så köpte jag det för 580kronor i Marc by Marc jacobs butiken på Smålandsgatan! 
${CommentAuthorLinkIf}

2013-10-01 kl.20:51:12

hej vad har du för typsnitt på dina inläggs test :) KRAM!
Svar: Verdana storlek 11 :)
Natalie Sandqwist
${CommentAuthorLinkIf}

2013-10-01 kl.21:33:51

Jag måste bara tillägga att det finns två sorters MacBook pro, en med retinaskärm och den du har köpt har det inte. I den med retinaskärm finns även en SSD-disk och inte en vanlig hårddisk med en roterande skiva. I MacBook air finns även denna disk och denna "hårddisk" är digital och kan i stort sett inte krascha (därför är den bättre att ta med sig eftersom det är när datorn är i rörelse som hårddisken skadas), den tar också mycket mindre plats och därför är air så liten. Min MacBook med retinaskärm är också tunnare än den du har men nackdelen med SSD-disk är att den är dyr och därför tillverkas den med litet minne. Detta går att kompensera med en extern hårddisk och jag tycker själv att man ska välja den med retinaskärm för att den har en hel del fördelar jämfört med den äldre versionen (men har inte skivläsare).

Nu blev det en halv roman men hoppas att du förstår skillnaden :))
Svar: Jag vet att den jag har inte har de :) men jag svarade på en fråga och vad jag anser! Sen är det upp till var och en om man väljer den med retina skärm som kostar mer :)
Natalie Sandqwist
${CommentAuthorLinkIf}

2013-10-01 kl.23:10:42

Ja det är klart! Man väljer ju den som passar bäst :) Men uppfattade det som att du trodde att det bara fanns en sort men skiiit samma haha! Jag valde just den med retinaskärm enbart för SSD-disken bara för att den inte kraschar, då min hårddisk på min förra dator gjorde det så tänkte att man slipper oroa sig för det!

Hur som helst är Mac bästa datorn i alla fall! :)
Svar: Jaha nej nej jag har vetat om att det finns två olika sorters! Usch då vad synd att du haft den oturen, som tur har inte jag haft sådan otur så därför valde jag den som inte just hade SSD-disken eftersom att det inte kändes värt för just min del då den kostar ett par tusen mer :)
Men absolut som du säger, mac är bästa datorn i vilket fall som helst! Älskar hur datorn är uppbyggd, programmen i datorn osv! :)
Natalie Sandqwist
Skriv en ny kommentar