Frågor ang. språkkurs

Har fått ett par frågor om språkkursen jag tidigare bloggade om i engelska i New York. Organisationen jag hittade heter Blueberry och ni hittar deras hemsida HÄR. Du kan självklart välja bland flera andra språk också och dom erbjuder även jobb, volontärarbete, college osv.

Jag är dock som sagt väldigt intresserad utav språkkursen i engelska i centrala Manhattan, som jag nämnt i tidigare inlägg så ligger skolan i Empire State Building så det ligger alltså mitt i smeten! Man kan välja mellan att bo på ett sorts hotell där man har ett eget rum men delar kök med övriga studenter på samma våning eller så kan man välja att bo i en värdfamilj. Det blir dyrare om du väljer hotell men det kanske är ganska självklart. Har dock inte kollat upp alternativet att bo i en värdfamilj då det inte är ett alternativ för mig, säger inte att det inte är något bra men för mig personligen känns det mycket friare och skönare att bo på ett hotell. Som sagt är jag intresserad av semesterkursen, inte lika intensiv och full med plugg som de andra två kurserna men det passar mig ypperligt eftersom jag vill ha tid över för att upptäcka New York! Detta är dock inget som kommer ske förrän om ett år minst, men det är ju alltid bra att redan börja planera, spara pengar och samla på sig nödvändig information!
 
Om det är något mer ni undrar så bör ni kolla in hemsidan, för jag har själv inte hunnit samla på mig all information eller tillräckligt med information så kan inte besvara era frågor riktigt sådär 100 procent säkert så kolla in hemsidan så bör ni hitta svar på allt ni undrar!
 
${CommentAuthorLinkIf}

2013-09-29 kl.14:42:39

vad hände med din och sannes USA resa år 2014??
Svar: 1. Jag är sjuk....?
2. Vi hade planer på att dra tillsammans efter studenten men nu har ju jag gått om ett år och tar alltså studenten ett år senare... Men vi ska nog allt åka iväg när båda tagit studenten ska du se! :)
Natalie Sandqwist
Skriv en ny kommentar