Årsresumé: Juni - September

Fanny kom på besök i början utav månaden, hon bodde här i 4 dagar och under dom dagarna hade vi photoshot, shoppade massa och var på Grönan!
Shoppade massa fint på ZARA med Fanny när hon var på besök, bland annat dessa godingar som jag hade kikat på i flera månader. 
 
Efter att Fanny åkt hem, cirka 2 dagar senare firade vi min födelsedag då jag och mamma skulle åka till Gotland senare. Fick en superfin bustier från Ivyrevel i present bland annat!
Dagen efter firandet hamnade jag på sjukhus, fick akut dropp och låg där bara över natten då jag lyckades prata mig bort därifrån. 
Jag och mamma åkte till Gotland där vi också firade midsommar, var en jätte mysig vecka som höll på att inte bli av pga. mitt tidigare besök på sjukhuset... Dock var inte resan till Gotland den bästa för min del då jag rasade i vikt och hamnade på min lägsta vikt...
Lite egopics från Juni/juli.
Pga min vikt och tillstånd blev det en hel del sjukhus besök hit och dit...
Köpte mina snygga ASH boots, som dock inte kommit till användning tyvärr... Dom har varit lite förstora nämligen.
Köpte mina älskade Primeboots också! Den här bilden har jag sett på väldigt många tumblr/inspo sidor haha! Min bild :D
Under Juli månad bestämde jag mig på riktigt att bli frisk från anorexian, så införde "fearfood-friday" där jag varje fredag utmanade mig med något svårt.
Utmanade mig även med svårare middagar... här ser ni tortilla pizza.
Skolan började igen... Fick gå om andra året eftersom jag vart inlagd förra året. Hamnade i en klass där jag kände en sen tidigare, så det var inte allt för svårt att komma in i klassen. 
Fick min älskade mac, once you go mac you never go back - haha!
 
Nästa del som kommer blir Oktober-December!
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.16:43:26

Har exakt samma bakgrund som dig på min mac ;)
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.17:08:01

Roligt och läsa, fina bilder
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.18:11:14

Du är så otroligt fin!
Jag är superintresserad av bikinin, har kollat på samma väldigt länge !
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.18:11:15

Du är så otroligt fin!
Jag är superintresserad av bikinin, har kollat på samma väldigt länge !
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.18:24:11

Åh jag tycker du är så stark och så otroligt fin! Älskar din blogg och hoppas verkligen att allting kommer bli 100% bra med dig för det förtjänar du verkligen. Kram!
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.20:07:14

Du är så stark Natalie! Tror verkligen på dig och önskar dig all lycka med att bli frisk och i framtiden! stor kram!
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.20:58:41

Hej jag är jätte intresserad av triangl bikinin! Skulle vara hur snällt som helst om du kunde maila mig om du ska sälja den! :D
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.21:23:02

Är jätteintresserad av bikinin! Vad säljer du den för? Maila mig! :D
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.22:06:41

Du är något otroligt vacker, och du kommer bli så mycket vackrare när du blitt kvitt den där sjukdomen. All lycka till dig!
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-28 kl.22:37:09

jag tror faktiskt du skulle kunna bli modell även om du är för kort som du tidigare skrev, ditt ansikte är så himla fint och väldigt unikt <3
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-29 kl.01:57:27

Åh, man blir lite orolig för dig då man ser vissa bilder, men det är så skönt att du är på bättringsvägen nu!

Har själv en kompis som har (haft) ortorexi men hon har kommit en bra bit på bättringsvägen (och kan till och med äta lite popcorn ibland, hehe)! Är så stolt över att hon kommit så långt och att hon är så stark vilket jag är säker på att du också kommer att göra då du också är stark!

Blir så arg ibland då jag ser kommentarer som du tar upp i inlägg ibland som är helt sjuka och så respektlösa att jag inte vet vad jag ska ta mig till och jag kan inte fatta hur folk kan skriva sådant. Men du hanterar det sjukt bra och bryter inte ihop och det är så duktigt!! Är så glad att du gått upp i vikt, (du är så fin!) och jag hoppas att det kommer fortsätta åt det hållet! Kämpa på!! Du fixar det! Puss!
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-02 kl.17:19:44

måste bara säga att du är otroligt vacker, ha en fortsatt trevlig dag ♥
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-03 kl.20:05:37

Jättefin blogg! :)
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-03 kl.20:07:51

Du är så himla vacker, kämpa på och jag hoppas att du når ditt mål.. att bli normalviktig! Kram
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-03 kl.20:11:07

Lycka till! <3
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-03 kl.20:36:05

Du vill nog läsa detta långa, om inte annat för att få dig ett gott skratt för att jag är knäpp. Men jag känner medlidande med dig, då jag går igenom samma.

gumman, NEJ! :O Får du hjälp nu eller pratar du dig ur det hela tiden? Jag har varit där du är nu. Bara det att jag va låååångt ifrån lika....vill inte säga smal för du kommer ta det som en vinst men spelar ingen roll om jag säger smal, spinkig, benig...Det är komplimanger allt ihop...du fattar vad jag menar i alla fall. Jag va smal. Ja, men långt ifrån som du ser ut helt enkelt. fick hjälp för jag kunde inte sjunga, dansa eller ens stå upp vilket va lite jobbigt med tanke på att jag höll på att utbilda mig till musikalarstist och det krävde att jag kunde göra allt detta plus lite till. Vet att denna kommentar blir mer ett stöd för dig att fortsätta på samma spår men jag tycker verkligen att du ska få hjälp! Jag lider fortfarande av mina ätstörningar men det är mycket bättre nu i alla fall (säger jag som ätit 200 kcal idag och inte planerat mer i mitt intag) men det är faktiskt bättre! Jag hittade något som jag aldrig trodde att jag skulle hitta. En tro i Gud. Jag va total atheist för bara två månader tillbaka och mitt liv va KAOS och har varit så sen jag först gick in i ett liv som Ana för 8 år sedan! men sedan jag blev frälst (1 månad sen) och hittade personer som tyckte om mig för den jag är och inte för vad jag vill vara har Anas röst sakta men säkert blivit mindre och mindre. Det är helt sjukt! Trodde, och tror fortfarande, att jag inte kan klara mig utan Ana, jag kommer svälla upp som en fet ko, fetare än jag redan är men Guds kärlek är så galet stark att han låter mig inte tänka så! skrev så här i ett SMS till en av mina närmaste vänner igår (som jag för övrigt bara känt i tre månader men utan henne hade jag aldrig mött Gud) "Sitter och tänker på hur fel jag tänker! Min hjärna är inte riktigt programmerad rätt tror jag. Bråkar med mig själv hur vida jag ska tillåta mig själv att äta mer idag eller inte. Eller rättare sagt så bråkar jag med Ana. Ana säger att jag redan ätit 500 kcal idag och är inte värd mer, det är för mycket redan som det är medan jag säger 500 kcal är knappt en måltid och det har vi spridit ut på en hel dag, jag ska ha något mer att äta! Då säger Ana att jag redan gått upp massor i vikt den senaste månaden och att jag inte har någon självkontroll och jag svarar med att ja jag har gått upp och ändå fortfarande ätit för lite vilket innebär att jag är eller i alla fall var för underviktig, min mens va två månader sen innan den kom tillbaka i 3 dagar. Kom igen! Och Ana fortsätter med att jag är en fet gris och går till och med snart om grisarna. Vill jag verkligen utsätta mig själv för det!? Det har jag inget svar på. Var i denna konversation med en filur som egentligen bara existerar i min hjärna säger jag "dra tillbaka till helvetet där du kom ifrån din hemska demon! Du har ingen plats i mitt liv! Jag vill vara lycklig, kunna umgås och fika med mina vänner som en normal människa, kunna sköta mitt nya arbete och enbart lyssna till Jesus röst som finns i mitt hjärna!"? Den borde passa bra in lite vars som helst men då har hon väl något lustigt svar som "du klarar dig inte en dag utan mig för du saknar självkontroll din feta ko!". Det tragiska med det är ju att jag vet att det inte är sant men har på något sätt intalat mig att så är det. Vill bara att 2014 ska bli det år som Ana blir ett minne blott! Om det ska gå behöver jag släppa kontrollen och det är den delen som skrämmer mig. ". Ja, hela detta va ett och samma SMS. Jag skriver, enligt denna vän, Super SMS till henne, då de är så långa..xD Detta är ett SMS som jag aldrig skulle kunna skickat till henne för 2 månader sedan när hon väl börjat fatta att jag har en ätstörning och skulle jag skickat den för 1 månad sedan skulle det låta långt ifrån såhär med gud och allt. Men om man bortser från Guds-delen. Känner inte du samma? Det handlar inte om ATT äta. Ville jag äta skulle jag göra det. Men då tappar jag kontrollen och tappar jag kontrollen tappar jag allt! Hur som....Skrev till en Ana-vän här om dagen att Jesus hjälper mig och av någon mysko anledning är det den hjälp jag verkar ha viljat haft hela tiden. de på sjukhuset förstår mig inte och när de anser sig vara klara med behandlingen kan jag lika bra fortsätta på samma sätt. Men Jesus kommer alltid vara där. Det är inte en läkare, han är en vän och han kommer aldrig lämna min sida. Han räddar mig inte bara och sedan sticker. Han är kvar i evigheten! Vi har haft kontakt sedan 2007 då båda har en ED och hon är så glad för min skull att jag hittat en väg ut. Det tar lång tid, ja...det gör det jämt. Men med Jesus kan jag ta det i min takt, falla tillbaka hur mycket som helst, han tar emot när jag faller och jublar för varje steg jag tar framåt. Jag är skadefri sedan tre veckor tillbaka i morgon och jag tog ett svårt beslut i att slänga mina rakblad för dryga 5 veckor sedan. Eller...jag slängde dem inte, jag gav dem till min vän Linnea som jag skickar Super SMS till och sa "släng dem någonstans där jag aldrig kommer kunna hitta dem för jag kan inte göra det själv!". Och det gjorde hon.

Nej ska sluta skriva så du får andas lite efter att du troligtvis vikt dig dubbel av skratt när du läst detta..^^ men det bjuder jag på! är man inte troende så låter det helknäppt! Det är jag medveten om, var där själv för bara två månader sedan som sagt. MEN om du är villig att ta dig ur detta men less på alla sjukhusvistelser, mediciner och irriterande samtal med en person som ändå inte förstår dig så finns Jesus. Promise you! He rocks! ^^ Linnea kommer döda mig för att jag säger detta men om du bor i Stockholm så följ med på söndag till kyrkan och kolla in om inte annat! vi har superkul tillsammans! det är inte lika stiff som när man går till svenska kyrkan kl 11 på morgonen. Det orkar inte vi så vi ses kl 16 och sjunger fantastiska låtar som bland annat linnea skrivit och det är värsta powern! Det är som att gå till en konsert typ. Och anledningen till att hon kommer döda mig för att jag bjuder in dig är för att hon tycker inte om att jag försöker hjälpa andra i samma situation när jag inte är ute själv. Men det är en tuff sjukdom och kan man hjälpa varandra att komma ur så är det väl bra!? men förstår hur hon tänker...xD

Nej sluta skriva var det.
Ha det så bra så kanske vi ses och hörs!
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-03 kl.22:43:41

Åh, ta hand om dig!
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-06 kl.15:58:30

Jag tycker du är grym, jag hoppas 2014 blir ditt år!
Skriv en ny kommentar