How to: Prada marfa

Fick en fråga om jag inte kunde berätta hur jag gjorde min Prada Marfa tavla och det kan jag absolut göra! Även om det är svårt att förklara med ord så ska jag försöka så gott som det går!
 
Jag började med att köpa hem ett papper med de måtten jag ville ha, 70x100cm. Efter det satte jag upp pappret på väggen och använde mig utav en projektor som var kopplad till datorn där jag hade laddat ner en bild på tavlan. Det är bara att googla på tavlan så får du upp en bild som du kan använda dig utav om du tänker göra som jag och använda en projektor! Efter det var det bara att börja, jag ritade konturerna efter bokstäverna/siffrorna som projektorn lyste upp. Efter det var tanken att jag skulle fylla i med svart målarfärg men när jag provade på ett annat papper blev det inte alls bra och det gick inte att få till den där perfektionen jag var ute efter. Så mamma köpte hem svarta calligraphi pennor från Panduro som jag använde mig utav istället! Jag hade tre storlekar på pennorna: 2,3 och 5. Så var det bara att fylla i allt, vilket tog väldigt lång tid eftersom jag ville få till det perfekt och få tavlan att se ut som om den vore köpt! Ramen köpte jag på ikea! Hoppas det hjälpte lite, annars är det bara att kommentera om det är något annat du undrar! 
 
${CommentAuthorLinkIf}

2013-12-06 kl.08:41:05

kan du inte visa bild på ditt rum nu när du gjort om? typ före och efter bilder? :)
Skriv en ny kommentar