1 januari 2014

(En bild jag tog på fyverkerierna igår)
 
2014! Shit vad tiden gått! Hur ska man summera 2013 då? Verkligen inte det det bästa året, måste nog helt ärligt varit det sämst jag varit med om... Början utav året skrev jag ut mig från Mandometerkliniken vilket jag då trodde var det absolut bästa jag gjort, lurade i mamma och alla andra att jag skulle klara av att bli frisk på egen hand, men tanken var ju absolut inte de... Vikten rasade och självklart märkte mamma det, och ställde in våran resa som vi hade sett fram emot i ett år. Bara för att hon inte vågade resa långt med mig i risk för att något skulle hända. Och de mina vänner tog hårt på mig, så i och med det fortsatte vikten bara neråt och neråt. Fanny kom på besök, vilket vart ett kärt återseeende så det var ju iallafall något roligt år 2013, då vi inte hade sett varandra på 2 år... Vi firade min födelsedag, vilket inte heller var så som jag föreställt mig min 18årsdag, allt var jättefint verkligen men sjukdomen förstörde det mesta. Kunde inte ens äta all god mat eller en smula tårta av den fina tårta mamma specialbeställt åt mig... Hamnade på sjukhus dagen efter, inte bra inte bra... Men sen åkte vi till Gotland i en vecka, vilket var supermysigt men inte alls bra för sjukdomen, rasade 5kg i vikt och hela sommaren bestod utav att springa på läkartider titt som tätt... På började min egna behandling kan man väl kalla det i slutet utav sommaren och sen började skolan igen för min del, vilket faktiskt, tro det eller ej, var roligt då jag "saknat" skolan. Men det var tuffare än jag trodde då jag missat ett års kunskap. Och i slutet utav året nu hände det en massa tråkiga nyheter, så nej, mitt 2013 var verkligen inte som jag förväntade mig. Minns att jag den här tiden förra året satt och sa "2013 ska bli så bra, jag fyller 18 år så jag ska ut och festa med mina vänner och ha kul, anorexia existerar inte det här året!" Jo pyttsan, det blev värre än någonsin med anorexin... Så nu törs jag faktiskt inte säga något om hur mitt 2014 kommer bli, för det vet man inte, saker händer på vägen som förändrar mycket. Så jag tänker ta dagarna som dom kommer och göra det bästa utav dom.
 
Dock har jag några få nyårslöften jag tänker hålla hårt vid, har ni några nyårslöften? Brukar ni hålla fast vid dom? Brukar själv vara ganska dålig på sådant där, kanske håller fast vid dom i en vecka sen är det precis som "Vadå nyårslöften? har jag det?" haha! Nej men gott nytt år peeps, hoppas ni hade ett toppen nyår och får en bra start på 2014!
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-01 kl.19:00:15

Hoppas 2014 blir bättre!
Jag tror du kommer bli frisk när du känner dig redo för det :)
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-01 kl.19:05:00

Uttryckte mig otydligt tror jag... Menade den dag du på riktigt tror att ett friskt liv kan ge dig större tillfredsställelse än ett sjukt.
Skriv en ny kommentar