Ett litet urdrag ur min "bok"

"(...) Kväver tårarna i kudden och sparkar benen runt om mig så täcket faller ner på golvet. Kudden är dyngsur av tårar och jag själv är helt varm så svetten bara rinner av mig. Jag kliver upp ur sängen och öppnar det lilla fönstret. Luft. Drar upp rullgardiner och tittar ut, det är fortfarande ljust ute. Tittar på klockan som står på fönsterbrädan, 02:49. Suckar och drar mig tillbaka till sängen när jag trampar på något och irriterat sparkar iväg det med foten när jag ser de vita blixt formade märket. Nike. Tittar på klockan igen. 02:50. Tittar på skorna. Funderar. Utan att veta ordet av det står jag vid löparspåret vid sjön intill mig, redo för en springtur, mitt i natten. Känslorna är blandade, lättnad, rädsla och lycka på en och samma gång. Det är inte mörkt ute, men rädslan för att något ska hända finns där, paranoid jag vet. Jag tar ett djupt andetag och sedan är jag igång(...)"
 
Jag har valt att skriva en sorts "bok" för mig själv, alltså inget seriöst som jag hade tänkt släppa ut eller så. Utan bara skriva om en massa olika kapitel i mitt liv, anorexian är självklart ett kapitel som dock inte är avslutat, på långa vägar. Men har börjat skriva om den i en liten berättarform och de ovan är en liten del av det jag hunnit skriva. "Starving for perfection" kallar jag kapitlet eftersom jag tycker det lät som en passande rubrik, då just de är det som jag gjort, svält för perfektion. Älskar att skriva så det här är ett bra tidsfördriv och jag känner att det är kul men samtidigt som det är skönt för mig.
 
Bilder från juli 2013
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-09 kl.22:08:49

Du är så vacker! Hoppas du når ditt mål och blir frisk. <3
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-09 kl.22:13:06

Va bra du skriver!
Krya på dig tjejen <3
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-09 kl.22:14:51

Så vacker
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-09 kl.22:26:36

Jätte fin text, den är verkligen stark och fylld med känslor..!
Du är jätte fin, kram
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-09 kl.23:30:32

Du är starkare än vad du tror, krya på dig!

https://twitter.com/emmastiernlf/status/421190943522693120

Inte spam eller nått, såg bara den här på Twitter och tänkte på dig och många andra tjejer som ser upp till candice och de andra modellerna, och hur mycket som faktiskt är fake och ingen ser faktiskt ut sådär på riktigt

Tänk på det
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-10 kl.08:22:55

Tack för ett bra inlägg!
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-10 kl.11:38:52

Du skriver helt otroligt bra, du borde lätt fundera på att bli författare! Det hade vart såååå spännande att läsa hela kapitlet på bloggen, verkligen inget måste men som sagt, det hade vart jätte intressant!
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-10 kl.14:02:31

Jättebra skrivet!
Du är jättefin, hoppas verkligen att du blir frisk snart. Styrkekram till dig! <3
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-10 kl.16:30:43

jättebra skrivet av dig!!
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-10 kl.17:04:21

Var superspännande att läsa, intressant! Läser gärna fler utdrag. Du formulera dig väldigt bra :)
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-10 kl.21:10:09

vad jag förstått så bor du tillsammans med din mamma, hur reagerade hon när hon förstod att du utvecklade anorexia (hon bör ju ha märkt av det) pratade ni någonsin om det och vad ansåg hon om att du åt så lite oså, försökte hon göra något?
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-10 kl.22:22:45

Riktigt bra! Som att det lika väl kunde vara en riktig utgivar bok du skrev på!:)
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-10 kl.23:31:32

hej underbara vackra fina du!
måste bara säga att jag är så imponerad av dig, du verkar vara en så genuint fin människa. tror på dig och håller alla tummar och tår för att allt går din väg.
har även lite frågor, som vanligt ( är alltid så frågvis, men är bara nyfiken och intresserad)

är det ditt riktiga hår? hur får du dina ögonbryn så fina? och är det dina riktiga läppar?

puss paulina!
Svar: Tack du! Ja det är mitt riktiga hår, mina ögonbryn, well jag fyller i dom lite lätt, men inte alls mycket så det är min "form" bara att jag gör dom lite mörkare. Och ja haha det är min riktiga läppar! :)
Natalie Sandqwist
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-11 kl.00:35:50

Att skriva av sig hjälper ofta, och du skriver jättebra och fint!
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-12 kl.20:24:54

Otroligt vacker är du! Från det jag läst på din blogg både utifrån och in:)

Väldigt bra att du hittat ett sätt att hela dig själv, att kunna uttrycka sig i text, konst eller liknande är väldigt therapeutic och bra för alla människor:)

Kommer att hålla tummarna för att du når ditt mål och blir bra och återhämtar dig <3
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-12 kl.20:24:54

<3
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-12 kl.20:24:59

va vacker du är!! otroligt fina ögon och otroligt fint hår!! <3
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-12 kl.20:30:26


Hej!
kika gärna in på min blogg om frisör livet. Här kan du läsa om allt ifrån hårvårds tips och produkter till härliga festfrisyrer och nya trender!

Välkommen!
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-12 kl.20:33:30

Kram ! ❤️
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-12 kl.20:34:57

förstår att ditt utseende ang hur smal du är inte är ditt val, aneroxia är något hemskt som händer de få personer som behöver det minst. Men ska säga dig en sak, ser ändå skönheten i dig. Otroligt fin är du ändå, sjukkt snygga läppar och jag vill ha dina läppar. perfekt på ditt sätt och otroligt fint! <3
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-12 kl.20:37:05

Hej! Måste hålla med de som säger att du skriver bra och uttrycker dig väl i text. Hoppas du snart tillfrisknar från din sjukdom.

Jag har också en fråga. Hoppas den inte är för jobbig eller respektlös. Läste/lyssnade på en kvinna som haft anorexi för ett tag sedan. Kan tyvärr inte minnas när eller vem..! Men hon sa att det var kontraproduktivt när folk sa "Du är så fin!" till henne. Att det liksom spädde på hennes problem, för de bekräftade att hon behövde jobba på sitt yttre då det var detta hon bedömdes efter. Nu vet inte jag vart i din sjukdom du befinner dig eller om du tänker på det sättet, men är detta något du reflekterat över?
${CommentAuthorLinkIf}

2014-01-12 kl.20:39:35

Fint skrivet! Hoppas att du snart blir frisk!! Sköt om dig! Kika gärna in på min blogg! Med vänlig hälsning, Sofi
Skriv en ny kommentar